2011. március 29., kedd

HALASTÓ

A kerti halastavat kb húsz éve épitette a család egyik tagja, és csodák csodájára ma is kitünően üzemel.
Az évek folyamán a viz a belehulló növékenytől bealgásodott. a szél sok port vitt bele, vize besötétedett, a vizinövények elburjánoztak benne., a halakat már látni sem  lehetett , és az egész elég hervadt látványt nyujtott. Nincs mese le kell engedni a vizet és kitakaritani. Első lépésként vettem egy kicsi, de jól szuperáló pumpát és hozzá müanyagcsövet, és elkezdtem leengedni a tó vizét. Reggel kezdtem az akciót és a kora délután már az új felfújható medencében érte a halakat, melybe a tó vizét engedtem bele, és aztán helyeztem  bele az aranyhalakat.
 A pumpa segitségével szabadultam meg a medence  vizétől és amikor már csak az alján volt , akkor már csak kézzel lehetett kivenni a maradékot rengeteg sár kiséretében. Amikor ezzel végeztem papirtörlővel végigtöröltem a medence müanyagból készült  alját.Másnap elkezdtem a tiszta medencét feltölteni, új  friss vizzel, és amikor már az elért bizonyos mennyiséget, beletettem a halakat, most már volt időm megszámolni az állományt, 56 darab halacskát helyeztem be a tiszta vizbe, ami bizony elente nagy meglepetés okozott nekik  a sürü zöld algás viz után.
Aztán jött az új növények beültetése és a levegőztető berendezés behelyezése, majd legvégül a saját magam gyártotta viztisztitó berendezések, melyeket müanyag cipősdobozból ,készen vett filterből valamint  mosogató szivacsokból készitettem, hogy a pumpa által felhajtott vizet megszürje, majd ezeken keresztül, tisztán engedje vissza a medencébe.
A halak már másnap örömmel úszkáltak a kristálytiszta vizben, én pedig fáradtan de örömmel néztem munkám eredményét.
Click to play this Smilebox collage
Create your own collage - Powered by Smilebox
Free collage generated with Smilebox

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése