2011. április 2., szombat

KOLTAI LAJOS



Április 2-án ünnepli 65. születésnapját Koltai Lajos Kossuth-díjas operatőr, rendező, érdemes művész.
Koltai Lajost zseniális tehetségű, különleges szemű operatőrként ismerte meg a világ – ma már „csak” rendez.




Egy gyerekkori élménye határozta meg a pályáját. Négyévesen majdnem vízbe fúlt valahol a Holt-Tiszán.
"Konkrétan eltűntem a víz alatt. Egy néni szólt apámnak, hogy úristen, elsüllyedt a gyerek! Piros kantáros fürdőnadrágom volt a kornak megfelelően, apám épphogy el tudta kapni a kantárszárat. A víz alól a vízen keresztül láttam egy képet, a szemközti part képét. Gyönyörű jegenyesor állt ott. Évtizedekkel később váratlanul felidéződött ez a kép. Visszatértem oda a saját lányaimmal – ma már mindketten kétgyerekes anyák –, hogy valóban ott van-e, amit láttam. Lehet, hogy ott dőlt el az életem, a pályám: képekben fogom látni a világot".  
http://www.imdb.com/name/nm0005759/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése