2012. május 4., péntek

KOLIBRIFÉSZEK

A napokban feltünt, hogy a tornácon az egyik felfüggesztett nővényt naponta sokszor meglátogat egy kolibri. Elkezdtem figyelni. Apró kis csőrében kis puha anyagokat hordott, de azt már nem láttam hova tette le.Szinte meg sem állt egész nap keményen dolgozott, jőtt ment tevékenykedett. Virágőntőzésnél aztán kiderült, mi lett a lázas munka eredménye, az egyik csüngő levélszár közepén felfedeztem a parányi fészket, amit mestermunkával pár nap leforgása alatt hozott létre a kolibri. Másnapra már két aprócska kis tojás is ott diszelgett a fészekben, és mikor jelenlétemmel,( mert azért locsolni kell), megzavartam a családi idilt a kolibri hangos, rosszalló berregéssel fejezte ki nemtetszését a fejem felett cirkálva. Mivel nappal már 4o fok meleg van, igy csak a kora esti órákban locsolom meg a virágokat. Addig mig a kertben végzem a munkámat, a fészekből kirepül a kolibri a szomszédos fára, és onnan tart szemmel engem, és eközben folyamatosan rosszalását fejezi ki kolibrinyelven. Ahogy befejezem a kerti munkám boldogan veszi ismét birtokába a fészket. Ha jól számolom a második hétbe léptünk a tojások lerakása óta, és kiváncsian várom a fejleményeket. A képeket természetesen zoomal készitettem. A kolibritojás nagysága talán egy női kisújj körmének a fele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése