2012. január 18., szerda

MAGASBÓL JÖN.........


Pár évvel ezelőtt a kerti kis halastóban hiába kerestem a halakat nem találtam őket.
Napokkal később az állatkereskedésben újakat vásároltam és behelyeztem őket a vizbe.
A halak szépen fejlödtek, jöttünre már a parthoz is úsztak és igen jól érezték magukat.
Egyik nap arra jöttem haza, hogy a tóban lévő növények össze-vissza lettek rángatva és a tóból megint eltünt az összes hal. Milyen állat lehetett a tettes? A rejtély másnapra megoldódott, mikoris egy igen impozáns, hatalmas termetü szürkés-kék gém leereszkedett a magasból és rutinosan a halastó fele lépegetett, aztán csalódottan tovább szállt.
Úgy egy héttel később észrevettem, hogy egyetlenegy hal maradt, ami túlélte a lehalászást, szegény az átélt stresztől, a félelemtől a tófenék iszapjába menekült.
A gémkaland után úgy döntöttünk befedjük a pici halastavat, hogy megelözzük a magasból jövö támadásokat.Mikor ez megtörtént megint új aranyhalakat vásároltam.
A kinálatban szerepelt fekete, lebegő uszonyos, piros hal fehér csikkal, szivárványos és hagyományos aranyhal is.Az új halak pár nap alatt teljesen hozzászoktak az új lakóhelyükhöz és jól érezték magukat, egyedül a túlélő hal cikázott rémülten jöttünkre, és sok időnek kellett eltelnie mire végre kitörölte magából a magasból jővő támadást.
A kis halastó tisztitása, karbantartása nem kis feladatot ró rám, de munkámért nagy kárpótlás a nyugalmas tó , valamint lakóinak látványa, szépsége.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése