2011. február 21., hétfő

FEBRUÁRI FAGY TUCSONBAN



Rég nem látott hideg köszöntött Tucsonra február első napjaiban. Előtte két hónapig ,  az éjjeli hőmérséklet a 0 fokot nyaldosta, de pár napig  átesett minuszba, és az egyik nap minusz 1o fokot mutatott a hőmérő.
A helyi gázszolgáltató társaság  nem tudta  ellátni gázzal a megnövekedett keresletet, és Tucson keleti részén nem volt gáz, és ebbe mi is belestünk.Három napig fütés nélkül voltunk.
Elektromos melegitőt vásárolni nem lehetett, mert egyetlen darab sem volt az egész városban, igy postán kellett rendelnünk, szerencsére 1 napos szállitás határidő  fejében, megérkezett.

Amerika területén zord az idei tél,, sok városban küzdöttek  a tél csapásai ellen. Jó lenne, ha már vége lenne.
Kertünkben még a magasra feltett kolibri itatók is befagytak, reggelenként ,meleg vízzel felmelegittem azokat, hogy a kolibrik táplálékhoz juthassanak. Egyet a földről szedtem fel sokkos állapotban volt, majdnem kihűlt.
Életemben először fogtam kézben kolibrit, félt is tőlem, meg jól is esett neki a kéz meleg.Pár óra elteltével úgy ítéltem meg, már alkalmas a kinti élethez, és szabadon engedtem.Utána persze azon morfondíroztam, hogy jól tettem e, de mit csináljak kolibrit még nem mentettem soha, és fogalmam se volt, mi vele a teendő. Érdekes volt látni ezt a parányi madarat közelről, megfogni parányi kis testét, megcsodálni közelről  ragyogó színeit.
Tucsonban most  mindenfele kidőlt kaktuszokat, fagytól megperzselt gyümölcsfákat lehet látni. Bármilyen szívós növény is a kaktusz, mert kibírja a nagy hőmérséklet különbséget, amit az arizonai éghajlat kínál:
Nyáron a nap közbeni plusz negyven fokon felüli hőséget, este pedig a sivatagokra jellemzőő erős lehűlést. Kibírja a több hónapos víz nélküliséget, hogy aztán egy kiadós esőzésnél felszívja az év hátralevő hónapjaira is elégséges vizet, de bizony ennek a hidegnek ők sem tudtak ellenállni, és összeomlottak.
Ezekben a hideg napokban szomszédom udvarán megjelent egy másfél méteres King snake vagyis király kígyó, fekete -fehér kiadásban és lassan megközelítve egy lyukat, ott eltűnt. Ez a fajta kígyó nem veszélyes, sőt hasznos mert távol tarja a kártevőket, de ilyen időben merőben szokatlan a felszínre jövése, hiszen igazából téli álmot kéne aludnia.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése