2011. november 30., szerda

SKORPIÓ

8 járólábuk van, mint a pókoknak. Megnyúlt potrohuk végén méregtüske van, amiben erős mérget tárolnak. Takarékoskodniuk kell, mert a méreg lassan termelődik újra. A méregtüskét egyrészt védekezésre használják, másrészt hogy megöljék zsákmányukat, például a pókokat, rovarokat és apró gerinceseket. Első pár lába ollóvá alakult az évmilliók során.
A legveszélyesebb skorpiók a Szaharában, Arizonában és Mexicóban élnek. Az 1500 faj közül csak néhány, köztük a trinidadi és egy afrikai skorpió szúrása lehet halálos, főként a gyerekekre. A skorpió általában csap egyet méregtövisével, ha egy csupasz lábú ember halad el mellette. Ugyanolyan veszélyes lehet viszont az is, ha bebújik a cipőbe. (A skorpiók gyakran a meleg, sötét helyeket keresik fel, mint például a cipőt alvóhelyként.) A legtöbb skorpió azonban ártalmatlan.
Párszor már én is talákoztam skorpiókkal. Kétszer lakáson belül, kétszer pedig a szabadban. A lakáson belül, mikor észrevettem, hogy a konyha kövén egy skorpió közlekedik, keritettem egy üvegpoharat és egy papirlapot. Az üvegpoharat ráboritottam az állatra, aztán a papirlappal elöször a kőröl lapátoltam be a pohárba, végül fogtam, a pohár fogságában lévő állatot, kivittem a kertbe és elengedtem.
Egyszer a külső ablakpárkányon sétálgatott, másszor meg a kövek között keresett buvóhelyet jöttömre. Minden skorpióval való találkozáskor legyünk igen óvatosak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése